Toegankelijkheid

Doemeemetmdt.nl wil dat iedereen deze website kan gebruiken. Komt u toch een pagina tegen die niet toegankelijk is? Dan kunt u dit aan ons melden.

  1. De Toegankelijkheidsverklaring voor doemeemetmdt.nl is te bekijken in het centrale register van toegankelijkheidsverklaring.nl via de volgende pagina: toegankelijkheidsverklaring van doemeemetmdt.nl

Wat is een toegankelijke website?

Een toegankelijke website is voor alle doelgroepen beter te gebruiken. Daarom gelden er functioneel-technische en redactionele toegankelijkheidseisen (voorheen: webrichtlijnen) voor websites van de overheid. Deze zijn vastgelegd in de toegankelijkheidsstandaard Digitoegankelijk EN 301 549.

Garanderen toegankelijkheid

Wij garanderen een goede toegankelijkheid door diverse maatregelen binnen onze (dagelijkse) processen:

  1. Toegankelijkheid ‘by design’: toegankelijkheid is vanaf de start onderdeel van alle stappen in het ontwerp-, bouw en redactionele proces van onze website.

  2. Onderzoek: onafhankelijke deskundigen toetsen regelmatig (onderdelen van) de website op toegankelijkheid. Zowel voor de functioneel-technische onderdelen als de redactionele aspecten. Gevonden knelpunten lossen wij duurzaam op.

  3. Kennis medewerkers: onze medewerkers houden hun kennis over toegankelijkheid op peil en passen dit toe waar nodig. 

Wij verbeteren onze toegankelijkheid

Om de toegankelijkheid van onze website te verbeteren hebben we een extern toegankelijkheidsonderzoek laten uitvoeren. Hier kwamen een aantal aandachtspunten uit. We zijn deze punten stap voor stap aan het oplossen.

Problemen met toegankelijkheid melden

Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Of wilt u een pagina gebruiken die niet toegankelijk blijkt? Neem dan contact op

Wat kunt u van ons verwachten?

  • Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.

  • We informeren u over de voortgang en de uitkomst.

  • Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.

Handhavingsprocedure

Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen via de Nationale ombudsman.

In 6 stappen naar jouw ideale MDT